Daisypath Wedding tickers

YOU ARE THE NUMBER

web counter
Heart : Bila mereka nak berbaik ? :'(

Tuesday, June 14, 2011

Gempa Bumi di Putra Perdana . . . .



Assalamualaikum W.B.T

Adakah korang dah tengok video di atas ni ?
kalau dah tengok mesti korang paham kan.

Terasa macam sayu je tengok video ni. Terasa kasihan je kat mereka yang dilanda dengan bala dari Allah ini. Tapi, Yyn bersyukur yang teramat sangat kepada Allah S.W.T sebab tiada apa-apa bencana yang berat Allah turunkan ke negara kita ni. Alhamdulillah. dan Nauzubillah, kita mesti taknak bencana berat berlaku di negara kita kan ?

Tadi kat sekolah, first period kelas sejarah. Tengah khusyuk budak kelas 5PA bincangkan paper exam midyear. Tibe-tibe Cikgu Normala diam, then dia tanye kelas ada tak rase gegaran. Time tu juga lah kitorang semua terasa gegaran. sekejap je gegaran tu. dalam 3 gegaran je. Then kitorang semua cakap lah ada rase gegaran tu. Time tu hanya Allah jela tahu ape perasaan Yyn time tu. Memang cuak gila aa. Mula lah pikir yang sekolah ni akan runtuh lah, pikir pasal mati lah. Memang jantung ni degup dengan kencang nye lah. Whoaaa !
Then Cikgu Normala cerita, yang SMK Putra Perdana ni sekolah pasang siap pertama dalam Malaysia. sekolah pasang siap ? kata cikgu sekolah pasang siap ni kirenye dia bina sekolah tu bukan dengan batu konkrit yang selalu buad bangunan tu. Tapi, memang dah terpasang dah dinding semua tu. Yyn pun tak tahu ape yang Kerajaan guna sebalik dinding ni. Kalau bukan batu konkrit habis tu ape eyh ?

entah lah, for sure tadi Yyn dapat text dari kawan Yyn yang betul lah ada gempa bumi kat Sumatera. Adou, kat Sumatera pula. Tapi, korang perasan tak yang di sekeliling negara kita semua dah dilanda bencana berat. Contoh macam Sumatera, Indonesia, Jepun, India. Semua tu kan keliling negara kita je kan ? kta just kene tempias dia sikit je kan ? 
And korang rase kenapa Allah turunkan bala tu ea ? Mybe sebab manusia ni terlampau rakus dalam duniawi sampai nak hancurkan alam sekitar ? Mybe sebab manusia ni terlampau banyak melakukan kesalahan ? Atau Allah nak bersihkan balik tempat-tempat yang banyak menyimpam 1001 kesalahan sepert maksiat, pembuangan bayi ? kita pun tak tahu kan ?
Tu semua kerja Allah, hanya Allah jela yang tahu ape yang Dia buad.
So, kita berdoa lah agar neagar kita aman dari segala bencana. Amin 

No comments:

Post a Comment