Daisypath Wedding tickers

YOU ARE THE NUMBER

web counter
Heart : Bila mereka nak berbaik ? :'(

Monday, May 30, 2011

Kisah Hati Sang Pencinta

Assalamualaikum.
Hey, semua ☺
Yyn nak berkongsi cerita pasal seorang gadis ni.
Kisah ni takde lah kata kan kisah cinta pun.
Tapi, ada kaitan juga lah.
Nak tahu kisah cinta or not. 
Bace lah eyh ☺





C bukan nama sebenar ada seorang BF. Pada mulenye dorang ni hanya lah teman satu sekolah. Dan takdelah bertegur sangat. Entah macam mane, mungkin dah memang jodoh dorang. Tahun seterusnye mereka jadi rapat. Tanpa sedar rupanye C ni dalam diam minat dengan F, ( BF C ) bukan nama sebenar. Dorang pun bercontact-contact dah lastly dorang jadi kawan baik. 

Pada suatu hari, Ex C datang balik dalam hidup C. Dia nak kat C balik. Tapi, disebabkan C dah suka kat F. C tolak permintaan Ex C tu. Tapi, pada masa yang sama C jadi serba salah kerana tolak Ex dia. Dia pun menceritakan hal ini kat F. Lastly F mengaku kat C yang F suka kat C. C terkejut gila. Dia tak sangka orang yang dia suka pun suka kat dia. Kirenye tangan tak bertepuk sebelah jela kan.

Lama lepas tu C dengan F pun rasmi lah jadi pasangan kekasih. Pada mulanye C still tak dapat lupakan Ex dia yang lagi sorang, S bukan nama sebenar. Sebelum C dengan F sah couple. S pun datang balik dalam hidup C dan nak kat C balik. Tapi, C pikirkan dulu S telah mengecewakan dia. Dan dengan ini C amat membencikan S. Membuatkan dia meluat dengan S. Tapi, tanpa sedar rupenye itu semua pembohongan semata-mata. C tipu diri sendiri dan juga orang lain. Yang sebenarnye C still sayangkan S. Just C jadi benci apabila C teringat kembali ape yang telah S buad kat C dulu.

Awal per-couple-an C dengan F, C tak sayang sangat pun kat F. disebabkan hati dia still pada S. Lama kelamaan, entah macam mane C berjaya melupakan S dan C amat menyayangi F. Akhirnye mereka hidup bahagia tanpa perlu ada orang lain dalam hati dorang. Buad mase tu hati C hanya ada nama F, dan hati F hanya ada nama C saja. Tapi, sayangg. Kebahagiaan mereka tak lah lama mane. Beberapa kali telah berlakunye pertelingkahan antara mereka.

Antara sebab C cemburu tengok F rapat dengan perempuan lain. Sebabnye C cemburu F dengan seorang perempuan ni sebab dulu mereka pernah ada hubungan special, C pun tahu yang perempuan ni jenis cepat suka kat orang macam itu juga dengan perangai F. C risau sangat kalau F akan jatuh hati kat perempuan tu balik. Perkara ni membuatkan mereka bertengkar. Dan akhirnye perkara ni selesai juga.

Dah macam-macam mereka tempuh selama mereka couple. Tapi, sekarang C tidak rase selesa macam dulu. C merasakan bahawa F dah berubah. C tak tahu kenapa dia merasakan yang F ada orang lain. C memang tak sedap hati. C paling takod kalau-kalau F bosan dengan dia, tak setia dengan dia and tinggalkan dia macam tu saja. Benda tu lah yang paling dia takotkan.
C tak tahu macam mane nak buad lagi. C pernah berdoa, kalau betul F sudah bosan dengan dia and F sudah jatuh hati dengan orang lain, moga Allah segera putuskan hubungan mereka. Sebab C dah tak tahan nak tanggung semua kesakitan dalam diri. C juga berdoa, mudah-mudahan F tak berpaling dengan dia. Dia nak sangat F sentiasa sayang dia. C nak sangat hubungan mereka kekal lame. 

Sumber cerita ni dari kawan baik Yyn.
Bila kawan Yyn tu cerita, sedih juga dengarnye.
yelaa, sebab macam lebih kurang je dengan cerita Yyn.
Yyn hope sangat kebahagiaan dapat membelahi dia.
Yyn pun hope hubungan dorang kekal sampai bila-bila, and F tu tak curang dengan dia.

macam tu juga dnegan Yyn, Yyn hope hubungan Yyn dengan BF Yyn kekal lame.
Bagi Yyn, dalam temph couple and nak tempoh couple tu kekal lame, kita kene ada beberapa K.
-  Kesetiaan
- Kejujuran
- Keiklasan
- Kepercayaan
- Kesabaran
- Kasih sayang
- Kepandaian dalam menyelesaikan masalah
dan akhirnye,
- Kekal abadi ☺

Hope kepada pasangan kekasih yang hangat bercinta tu, kenelah pupuk 7K ni supaya hubungan korang Kekal abadi ♥
Kepada pasangan yang terlintas kebosanan dalam diri terhadap pasangan tu, tolong lah buang perasaan tu. Sebab takde orang yang lebih sayangkan korang selain pasangan korang sekarang.
Kepada pasangan yang nak curang tu, elok tak payah lah buad. memang lah kali ni korang tinggalkan pasangan korang untuk nak bersama dengan orang lain kan ?
Tapi, mungkin juga orang lain tu akan tinggalkan kita juga untuk orang yang lain.

Bab kata pepatah cintan lah kan, Jangan lah kita pergi tinggalkan orang yang sayangkan kita untuk bersama dengan orang yang kita suka. Sebab suatu hari nanti orang yang kita suka itu akan pergi juga kepada orang yang dia sayang dan tinggalkan kita macam tu sahaja persis macam mane kita tinggalkan orang yang sayangkan kita dulu.
HAHA, kata pepatah tapi, panjang beno pulok kan.
Yyn nasihatkan orang pandai, tapi rumah tangga sendiri pun kejal ok, kejap ko.
Jadi, same-same lah kita pertahankan hubungan kita.
♥☺

No comments:

Post a Comment