Daisypath Wedding tickers

YOU ARE THE NUMBER

web counter
Heart : Bila mereka nak berbaik ? :'(

Saturday, April 16, 2011

5PRINSIP AKAUN

ASSALAMUALAIKUM !

huh, tanpa sedar. Rupenye aku dah form5. Form 5 tu weyy. Jangan main-main. Last year aku kat sekolah menengah ni. Adou, disebabkan tahun ni tahun last aku belajar kat sekolah menengah. Aku rasa macam takuuuttt sangat. Takut sebab tahun ni aku SPM. Wauu, dasyat tu SPM, sesuatu yang menentukan kehidupan aku lepas ni. Beberapa keping kertas yang menentukan aku berjaya di dunia or tak. 

Yess, bila aku tanya kat sapa-sapa saja pasal SPM. Mesti dorang takut lah gementar lah nervous lah or whatever else. Pelik je, nak taku dengan SPM. Pdahal nanti SPM kita just bertemu dengan kertas je. Bukannya time amik SPM tu kita kene berlawan dengan musuh negara ke or whatever else. Tapi, disebalik kertas tu lah ada jalan untuk menuju ke kehidupan sebenar kita pada masa hadapan. Dan penentu kita sama ada kita hidup senang or jadi papa kedana. So, memang sapa yang akan duduki SPM tu akan take serius and  sedar bahawa pentingnye ilmu pengetahuan pada masa sekarang.

Dan macam tu juga lah dengan budak kelas aku, 5PA. Tahun ni aku nampak perubahan yang ketara dengan classmate aku termasuk lah juga aku. But, ada juga budak kelas aku yang tak nampak lagi perubahan dia. Tah dia ni nak amik SPM or not. Tah dia ni nak susahkan hidup mak bapak dia lagi kod lepas ni. Aku pun tak tahu lah. Malas nak amik port pasal orang tak nak berubah ni.

Tapi, aku rasa macam happy je dengan budak kelas aku tahun ni. Alhamdulillah tahun ni aku rapat je dengan classmate aku. Tahun lepas, mane ada aku rapat sangat dengan yang lain. Kerja aku asyik dengan Aleen, Fana, Nina, Zaidi dengan Jawer je. Tahun ni dengan satu kelas aku rapat. Just ada lah dua orang jantan ni aku tak berapa nak rapat. Sebab ape aku tak rapat ? Alaaa, tak perlu tahu lah. HAHA 

Aku pun tak sangka yang classmate aku ni ada nilai teamwork yang kuat. Tapi, mesti a dalam ramai-ramai ada je yang buad spoil kan taknak ber-teamwork ni. Nak menang, tapi taknak buad. ape kejadah haram jela perangai orang macam tu. Haih campak dia kat kelas lain kang baru tahu. Tahun ni juga lah kitorang semua sebolehnya nak masuk dalam semua competition and nak menang dalam competition. Sepanjang tahun ni 4PA je yang asyik menang dalam kebersihan and kecantikan kelas. Adou mane boleh dorang je yang conquer kan ? Kitorang pun nak juga. And now, kelas 5PA sedang bertungkus-lumus untuk mencantikan kelas :') 

Ramai cikgu puji dengan kelas kitorang. Dorang kata kitorang semua dah berubah je. Yela, cube bayangkan. Tahun lepas pantang ada masa terluang. Mesti masing-masing memekak dengan cerita masing-masing. Tapi, tahun ni. pantang je ada masa terluang. Mesti masing-masing heboh pegang pen / pencil masing-masing nak buad kerja sekolah. Tahun lepas, kalau time belajar, bila dah sampai akhir pembelajaran mesti cikgu tanye paham or tak. Masing-masing kepoh angguk and cakap paham. Padahal ? huh, memang tak aa nak paham kan. Tahun ni pula, belum sempat cikgu nak tanya paham or tak. Haa, ada saja mulut yang memekak duk tanya ape benda tu, kenapa boleh macam tu, whatever else.

Mane tak nye kitorang tak berubah. Tahun ni penentu untuk kejayaan kita. Bila dengar masing-masing punya cerita. Bukan main gempak lagi ape yang dorang nak jadi one day nanti. Sama lah macam aku kan. So, denagn iman yang kuat. Semua berhasrat nak belajar bersungguh-sungguh. Dah lah kelas kitorang ni salah satu kelas harapan sekolah. So, memang kene buad yang terbaik lah. 

Yang paling penting. Aku memang happy gila belajar dalam kelas aku ni. Dengan kawan-kawan yang tak kedekut ilmu, Cikgu nye pun semua nya baik-baik, sporting habis. Aku berdoa whole kelas aku nanti dapat result yang sangat cemerlang nanti. Amin :')

ByeByeeeee

No comments:

Post a Comment